Vi startet Carzone med alt å tape
I en bransje med dårlig rykte, der tillit må opparbeides hver dag. Vil vi i Carzone bevise at bilkjøp og salg kan være en god opplevelse.

Mange havner i bruktbilbransjen ved en tilfeldighet. De prøver litt forskjellig, og så blir det bilsalg. For oss var det et bevisst valg.Vi ønsket å vise at bilhandel kan gjøres med ærlighet og respekt. At man kan drive sunt og samtidig beholde verdiene sine.
Jeg heter Arslan og har mastergrad i økonomi og internasjonal business.
Omar har bachelorgrad i økonomi og administrasjon.
Vi kunne valgt den trygge veien.Faste jobber, jevn lønn og rolige hverdager.
Men vi valgte å starte Carzone med et håp om å kunne leve av vår lidenskap for biler, samtidig som vi hadde en tanke om å bygge en bedrift man kan stole på.
Tillit
Vi har hørt fordommene før.
At bruktbilselgere er luringer og folk man ikke kan stole på.
Vi vet hvordan det føles når noen kommer inn døren og ser på deg som om du må bevise at du er ærlig.Vi opplever å bli mistrodd. At kunder forventer skjulte feil på bilen.
Det sier dessverre litt om bransjen. Altfor mange har hatt dårlige erfaringer.
Vi forstår det og møter alle med tålmodighet og åpenhet.
Gode tilbakemeldinger og fornøyde kunder er fundamentet vårt.
Vi ønsker å drive lenge, og da er vi helt avhengige av fornøyde kunder.
Tillit tar tid å bygge. Vi prøver hardt, men vi vil aldri kunne gjøre alle fornøyde.
Vi kan også gjøre feil.
Men vi lover å gjøre vårt ytterste for å gjøre ting riktig og å lære når vi trår feil.
Når vi gjør feil, står vi for det og rydder opp.
2023 året som satte alt på prøve
2023 var et av de tøffeste årene vi har hatt. Markedet snudde, rentene steg og alt ble usikkert. Vi hadde ingen investorer eller store navn bak oss.
Bare oss to og troen på det vi hadde bygget.
Som økonomer så vi tidlig hvor markedet var på vei.
Vi tok et vanskelig valg og solgte hele varelageret vårt, selv om det betydde tap.
Vi tapte penger, søvn og trygghet.
Men vi ga oss ikke.
Det var kundene som gjorde at vi klarte å fortsette.
De som valgte oss, selv om de kunne valgt noen andre.
Den tilliten tar vi aldri for gitt.
Motgangen lærte oss mer enn noen suksess kunne gjort.
De store kjøper tillit. Vi bygger den
De store aktørene dominerer nettet.
De kjøper seg plass i søkene, fyller reklameplassene og kontrollerer fortellingen.
Vi bruker også penger på reklame, men forskjellen er enorm.
Mens vi legger igjen tusenlapper, bruker de millioner.
For små bedrifter som oss handler det om å bli sett.
Ja, vi lager reklamevideoer, men ikke for å late som vi er større enn vi er.
Vi gjør det for å vise hvem vi er, og hva vi står for.
Vi har ikke store budsjetter eller filmteam.
For oss handler reklame om å være synlige med verdighet.
Hva vi tilbyr
Vi har ikke hundre biler på rekke eller fancy lokaler.
Men vi har mennesker som bryr seg.
Kunder som blir venner.
Samtaler som varer lenge etter kjøpet.
For oss handler bil ikke om metall og tall.
Det handler om trygghet, respekt og tillit.
Carzone sitt løfte
Vi lover å møte deg som et menneske, ikke som et salg.
Vi lover å være ærlige, også når det koster.
Vi er mennesker, og vi prøver så godt vi kan.
Det har alltid vært kjernen i Carzone.
Vi gleder oss til å fortsette å bevise at bilhandel kan være både trygg og ekte, ett menneske om gangen.
Carzone. Trygt, enkelt og personlig.